דף הבית >> פוליגרף >> פוליגרף הגדרה ותכונות >> פוליגרף - מאמרים כללים >> בדיקת פוליגרף – מחיר האמת

בדיקת פוליגרף – מחיר האמת

בדיקת פוליגרף

לעיתים החיים מזמנים מצבים בהם יש להכריע האם אדם כלשהו דובר אמת או שמא משקר. בלא מעט מקרים בהם נדרשת בדיקה, אשר מוכיחה אמינות של אדם, פונים לביצוע בדיקת פוליגרף שמטרתה לגלות האם הנבדק דובר אמת או משקר. איך זה קורה ? בדיקת פוליגרף מתבססת על העיקרון לפיו - כאשר אנחנו משקרים התגובות הפיזיולוגיות שלנו משתנות באופן שאין לנו שליטה עליו. שינויים אלה באים לידי ביטוי בהזעה מוגברת, עלייה בלחץ הדם ושינויים בדופק. השינויים הפיזיולוגיים הללו נובעים מלחץ פסיכולוגי, שהשקר שאנחנו מסתירים יתגלה. השינויים הפיזיולוגיים נמדדים בעת בדיקת פוליגרף.


בדיקת פוליגרף – מה כוללת הבדיקה ?


בעת בדיקת פוליגרף מוצמדות אלקטרודות, המשמשות כגלאים, לאזורים שונים בגוף. גלאי נשימת חזה, גלאי נשימת סרעפת, שרוול ידני המודד שינויים בלחץ הדם והדופק , גלאי המוצמד לאצבעות ובודק מוליכות חשמלית של העור ושינויים בזרימת הדם. אחרי שהנבדק מחובר לכל הגלאים, הבודק שואל אותו סדרת שאלות, המורכבות משאלות רלוונטיות (שאלות ישירות בנושא החקירה), שאלות השוואה (שאלות שמעוררות אי נוחות מסוימת. אינן בהכרח קשורות לחקירה) ושאלות סרק (שאלות על כתובת, שם פרטי וכו', שלא מתחשבים בהן בסיכום תוצאות הבדיקה). בזמן שהנבדק מחובר למכשיר מכונת אמת ומשיב על שאלות הבודק, מודד הגרף של מכונת אמת את התגובות הפיזיולוגיות בערוצים השונים (לב, נשימה, מוליכות חשמלית של העור). אם מתקבלת תגובה חזקה לשאלות המהותיות הרי שהנבחן משקר. במידה ונמדדת תגובה חזקה יותר לשאלות הביקורת מוצאים את הנבחן אומר אמת. אם התגובות דומות בעוצמתן יש לעבור בדיקה חוזרת, מאחר שמדובר בתוצאות לא החלטיות.


בדיקת פוליגרף – מחיר


ניתן לשלם על בדיקת פוליגרף באופן עצמאי, על שירות בודד, או כחלק מתשלום כולל למשרד חקירות או עו"ד אשר מטפלים בעניינכם. מחיר בדיקת פוליגרף משתנה ממכון למכון, בהתאם לכל מיני גורמים שיש לבדוק. כשאתם משלמים על בדיקת פוליגרף אתם משלמים על ההזדמנות להוכיח את חפותכם, ולכן כדאי לבחור במכון פוליגרף הטוב ביותר. מחיר שלצדו תמורה. ודאו שאתם עוברים בדיקת פוליגרף במכון מקצועי, מנוסה ומוסמך גם אם הוא גובה מחיר גבוה יותר.
כיום ניתן למצוא מגוון מכוני פוליגרף ואף בודקי פוליגרף עצמאיים. חשוב לבחון את אמינות החברה, רמת המקצועיות, תעודות הסמכה. בררו האם בודקי הפוליגרף שמעסיק המכון משתייכים לאיגוד או שמא פועלים מטעם עצמם. מהו המוניטין שיש למכון אותו אתם בוחנים, וכיוצא בזאת. אם אתם מעוניינים לדעת מה מחיר בדיקת פוליגרף, כדאי לבקש הצעת מחיר ממספר מכוני פוליגרף מובילים ולבצע השוואת מחירים. בחרו את הצעת המחיר המתאימה לכם ביותר, אחרי שחישבתם את מערך הנתונים השלם. זכרו, לא כל מה שזול הוא גם טוב, והכי חשוב לכו אחר האמת שלכם....!


מכונת אמת | פוליגרף | מכון פוליגרף | בדיקת פוליגרף | אלימות במשפחה
יעוץ זוגי

לייבסיטי - בניית אתרים